Lekcje z "Laboratorium przyszłości"
dodano: 2023-06-22
Szkoła Podstawowa w Piotrowicach dba o to, aby być na bieżąco z nowoczesnymi technologiami edukacyjnymi. Na lekcji fizyki uczniowie klasy 8b zapoznali się z obsługą okularów VR (Virtual Reality), zakupionymi w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Wirtualne kształcenie w pełni angażuje wszystkich uczestników zajęć, jest ekscytującą formą nauczania, które polega na doświadczeniu. Dzięki technologii okularów VR uczniowie mogli samodzielnie badać trójwymiarowe obiekty i przestrzenie, które do tej pory były dla nich niedostępne. Na lekcji mieli okazję zobaczyć, jak działają m.in. obwody elektryczne oraz Układ Słoneczny. Uczniowie byli zafascynowani nowym narzędziem edukacyjnym oraz aktywnie uczestniczyli w lekcji fizyki. Po założeniu nowoczesnych gogli przenieśli się do wirtualnego świata, w którym zgłębiali wiedzę z różnych dziedzin oraz wykazywali się dużą kreatywnością. Wykorzystanie okularów VR umożliwia przeniesienie wirtualnej rzeczywistości w celach naukowych do szkoły, dzięki czemu w pełni angażujemy i inspirujemy wszystkich uczniów podczas lekcji.
Klasa 2a uczestniczyła w lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem gogli VR w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Uczniowie dzięki technologii wirtualnej zapoznali się z panoramą miasta Cardiff, które jest największym miastem oraz stolicą Walii. Zabytki jakie można było dostrzec na panoramie to dworzec kolejowy Cardiff Central, Prinicpality Stadium i wody rzeki Taff.
Także w klasie 2a dzięki użyciu gogli VR uczniowie mieli możliwość zobaczyć wybrane zwierzęta egzotyczne w ich naturalnym środowisku. Zobaczyli słonie kąpiące się w rzece, bawiące się małpy, a największe wrażenie zrobił na nich filmik z rekinem.
Uczniowie klasy 1b mieli okazję obserwować, jak wyglądały budynki w Londynie w 1666 roku, lasy deszczowe w Brazylii i Tajlandii. Obejrzeli również Wall Street w Nowym Yorku oraz Układ Słoneczny. Dzięki nowoczesnemu sprzętowi mogli oglądać ciekawe miejsca na świecie, a także znaleźć się w kosmosie. Dzieci są ciekawe świata i mają bardzo różne zainteresowania, wykorzystanie nowoczesnych technologii może zachęcić je do dalszego pogłębiania swojej wiedzy i rozwijania zainteresowań.
Uczniowie klasy 2b zostali zapoznani z budową i możliwościami, jakie daje tego typu sprzęt. Dzięki nowej technologii przenieśli się w świat na co dzień dla człowieka niedostępny, a jednocześnie ciekawy i ekscytujący. Uczniowie poznali niektóre planety, księżyc czy słońce. Kosmiczna rzeczywistość, której doświadczyli w czasie szkolnych zajęć, wzbudziła w nich sporo emocji.
Podczas lekcji techniki uczniowie klasy szóstej zapoznali się z budową i zasadą posługiwania się lutownicą na ciepłe powietrze. Po omówieniu zasad BHP związanych z użyciem tego narzędzia uczniowie przystąpili do lutowania. Posługiwanie się lutownicą okazało się łatwe i wzbudziło duże zainteresowanie nie tylko ze strony chłopców, ale i dziewcząt. Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach.
Uczniowie klasy 5b w ramach lekcji geografii mieli okazję oglądać lasy deszczowe w Amazonii, sawannę w Afryce, rafę koralową w Australii w przestrzeni trójwymiarowej. Dzięki nowoczesnemu sprzętowi mogli oglądać różne zakątki świata, mogli lepiej zrozumieć zróżnicowanie klimatyczne na Ziemi. Ta forma zajęć znacznie ułatwia zrozumienie treści i dodatkowo jest ciekawa, dzięki czemu uczniowie pracują chętniej.
Uczniowie klasy 3 mieli okazję obserwować podwodny świat oraz przeżyć skok spadochronem. Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.
Zostały przeprowadzone zajęcia dla dzieci ze świetlicy z zastosowaniem gogli VR o tematyce "Podróżujemy - nie ruszając się z miejsca". W czasie zajęć zostały wykorzystane edukacyjne filmy geograficzne i przyrodnicze. Dzięki goglom VR dzieci mogły rozglądać się po takim filmie i podróżować w różne strony świata, czy pod powierzchnię oceanu obserwując rekiny.